Wpis do ewidencji szkół niepublicznych

Komórka odpowiedzialna

Urząd Miasta Radomska

Osoba właściwa do załatwienia sprawy

pracownicy Wydziału Edukacji i Kultury

Adres

97-500 Radomsko, ul. Tysiąclecia 5

Telefon

044-685-44-75

Podstawa prawna

- art. 82 ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2015 r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.)

- art. 5 i 5a ustawy z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2015 r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.)

Forma wnoszenia podania

osobiście, pocztą (listem poleconym)

Wymagane dokumenty

- zgłoszenie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych (zgłoszenie do ewidencji)

- statut placówki niepublicznej (przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej) opracowany zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm.)

- lista pracowników pedagogicznych zawierająca dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora (nazwa uczelni, ukończony kierunek, kwalifikacje pedagogiczne, inne formy doskonalenia i dokształcania, stopień awansu zawodowego, staż pracy pedagogicznej, nauczany przedmiot) - (wykaz kadry pedagogicznej)

- dokumenty poświadczające dysponowanie odpowiednimi pomieszczeniami (umowa najmu)

- informacja osoby prowadzącej o warunkach lokalowych (informacja o warunkach lokalowych) zapewniających:

a) możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno -wychowawczych

b) możliwość realizacji innych zadań statutowych

c) bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy

- opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dotycząca bezpieczeństwa i higieny w szkole lub placówce

- pozwolenie na użytkowanie budynku lub na zmianę sposobu użytkowania w budynkach nieszkolnych wydane przez Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej

- zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 ustawy o systemie oświaty (w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności) – (zobowiązanie wymagań)

- pozytywna opinia kuratora oświaty o spełnianiu przez niepubliczną szkołę wymagań określonych w art. 7 ust. 3 cytowanej ustawy (w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności)

- dla osoby fizycznej – potwierdzenie zgodności danych z dowodem tożsamości

- dla osoby prawnej – aktualny wpis (odpis) z Krajowego Rejestru Sądowego, z dokumentu powinno wynikać, że składany wniosek został złożony przez osoby uprawnione do reprezentowania podmiotu

- numer REGON

Opłaty

brak

Forma załatwienia sprawy

osobiście, pocztą (listem poleconym)

Termin załatwienia sprawy

30 dni od dnia złożenia wniosku

Tryb odwoławczy

od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub o wykreśleniu wpisu do ewidencji odwołanie wnosi się do kuratora oświaty, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję odmowną

Informacje dodatkowe

  • osoby prawne i fizyczne mogą zakładać szkoły i placówki niepubliczne po uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego (Miasto Radomsko) obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych szkół i placówek
  • osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić organowi, który dokonał wpisu do ewidencji w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji
  • osoba prowadząca szkołę lub placówkę może ją zlikwidować z końcem roku szkolnego; w tym przypadku osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest zobowiązana co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji zawiadomić o zamiarze i przyczynach likwidacji: rodziców uczniów, organ, który dokonał wpisu do ewidencji, oraz gminę, na której terenie jest położona szkoła lub placówka; dokumentację przebiegu nauczania zlikwidowanej szkoły przekazuje się organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny nad szkołą; po zakończeniu likwidacji wpis do ewidencji ulega wykreśleniu

Pliki do pobrania