Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Featured

Przedsiębiorco, nie posiadasz jeszcze umowy na odbiór odpadów komunalnych?

Zawrzyj ją niezwłocznie, aby spełnić zapisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022r. Poz. 2519 z póź. zm), gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z w/w. ustawy.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2  w związku z art. 6 ust. 5a w/w ustawy, właściciele nieruchomości niezamieszkałych, prowadzących działalność gospodarczą,  zobowiązani są do przedstawienia kopii zawartej umowy z podmiotem odbierającym odpady komunalne oraz kopii dowodów uiszczania opłat za te usługi. (wykaz podmiotów odbierających odpady komunalne na terenie Gminy Miasta Radomska dostępny jest  na stronie internetowej urzędu w zakładce Dla mieszkańców => Gospodarka odpadami.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na terenie  których wytwarzane są odpady komunalne, zalicza się np. obiekty produkcyjne, usługowe, handlowe, warsztaty, biura, sklepy, ośrodki zdrowia, apteki, szpitale, pensjonaty, hotele itp.

W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części, tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:

  • uiszczać w gminie opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją:
  • zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, na część nieruchomości niezamieszkałej, na której prowadzona jest działalność gospodarcza.

Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach dopuszcza w przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej działalności gospodarczej uiszczanie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w ramach opłaty dotyczącej nieruchomości zamieszkałej (art. 6j ust. 4a).

Przypominamy podmiotom prowadzącym działalność gospodarczą, że  niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi na skutek prowadzonej działalności gospodarczej.

 

Jednocześnie informujemy, że przedsiębiorcy nieposiadającemu umowy na odbieranie odpadów komunalnych, grozi kara grzywny (art. 10 ust. 2 ww. ustawy).

 

W związku z powyższym wszyscy przedsiębiorcy z terenu naszego miasta, którzy do tej pory nie zawarli jeszcze takiej umowy, zobowiązani są niezwłocznie tego dokonać.

 

Właściciele w/w nieruchomości, w ramach kontroli prowadzonej w myśl przepisów ww. ustawy, proszeni są do przedłożenia kopii aktualnych umów i dowodów uiszczania opłat za usługę w terminie do 31 maja 2023 roku w dowolnej formie:

  • pocztą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub  ePUAP,
  • listownie na adres: Urząd Miasta Radomska, ul. Tysiąclecia 5, 97-500 Radomsko,
  • osobiście w godzinach pracy urzędu: 7.30 - 15.30 ( we wtorki 7.30 – 17.00).