Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Kasa biletowa na dworcu PKP w Radomsku ponownie otwarta
Featured

Kasa biletowa na dworcu PKP w Radomsku ponownie otwarta

Kasa biletowa na dworcu PKP w Radomsku została przywrócona z dniem 1 kwietnia br. To spełnienie oczekiwań wielu mieszkańców miasta Radomska, ale i powiatu radomszczańskiego, którzy na co dzień korzystają z przejazdów pociągami. I choć nie jest to zadanie własne samorządu, Miasto Radomsko współfinansuje funkcjonowanie kasy. Dziś odbyło się jej oficjalnie otwarcie.

W 2021 roku funkcjonowanie kasy biletowej na dworcu PKP w Radomsku zostało zawieszone. Sprzedaż biletów odbywała się poprzez automat biletowy. Podróżni mogli także nabywać bilety na przejazd bezpośrednio w pociągu bez pobierania dodatkowej opłaty, a także przez stronę internetową.

Mieszkańcy zwracali jednak uwagę na to, że kasa biletowa jest potrzebna w Radomsku. Z potrzebą uruchomienia kasy zwracali się wielokrotnie do władz miasta, powiatu, radnych i parlamentarzystów.

- Do mojego biura poselskiego wpłynęło kilka petycji, w sumie około tysiąca podpisów, nie tylko mieszkańców naszego miasta, ale całego powiatu, z prośbą o dołożenie wszelkich starań, aby kasa na dworcu kolejowym w Radomsku mogła funkcjonować – mówiła podczas dzisiejszego spotkania poseł Anna Milczanowska - Na dworcu, przy którym w ciągu doby zatrzymuje się około 100 pociągów. Podróżnych jest bardzo dużo, jest wiele szkół i dojeżdżającej młodzieży, która kupuje bilety miesięczne. Teraz uczniowie i starsi mogą to zrobić tu na miejscu – zaznaczyła.

Poseł Anna Milczanowska zwróciła także uwagę na bardzo dobrą współpracę z wieloma podmiotami, a przede wszystkim z prezesem Polregio Arturem Martyniukiem oraz prezydentem Jarosławem Ferencem, dzięki czemu, miasto wzięło na siebie finansowanie części kosztów funkcjonowania kasy. Miasto Radomsko aktywnie włączyło się w uruchomienie kasy i dzięki podpisanemu w lutym tego roku porozumieniu z Polregio, współfinansuje jej funkcjonowanie w 35 procentach, co stanowi około 78 tys. rocznie. Porozumienie podpisano na trzy lata.

- Prowadzenie kasy biletowej na dworcu PKP nie jest zadaniem własnym samorządu. Zauważamy też, że w innych miastach kasy zostały zlikwidowane. Jednak widząc to, jak bardzo kasa jest potrzebna mieszkańcom, uznaliśmy, że warto dążyć do jej przywrócenia – mówi prezydent Radomska Jarosław Ferenc. – Pierwotnie myśleliśmy, żeby kasa funkcjonowała w ograniczonym stopniu. Dzięki rozmowom i zaangażowaniu Polregio, pana prezesa Martyniuka, udało nam się wynegocjować, ze Miasto Radomsko dołoży do funkcjonowania kasy, która jest czynna kilkanaście godzin dziennie, w weekendy i święta – dodaje.

- Od początku jako radni byliśmy za tym, aby kasa funkcjonowała. Cieszę się, że wspólnie z panią poseł i prezydentem udało nam się do tego doprowadzić. Jest to szczególnie ważne dla ludzi starszych, którzy są często wykluczeni z możliwości korzystania z internetu czy biletomatu. To głównie oni zwracali się do nas z prośbą o ponowne otwarcie kasy. Cieszę się, że mogliśmy spełnić prośby naszych mieszkańców – zaznacza Przewodniczący Rady Miejskiej w Radomsku Tadeusz Kubak.

- To bardzo ważne dla lokalnej społeczności, nie tylko dla miasta Radomska, ale dla całego powiatu radomszańskiego. Świadczy o tym liczba zakupionych biletów w tak krótkim czasie. Dziękuje wszystkim osobom, które o to zabiegały, a wszystkim podróżnym życzę samych szczęśliwych podróży – mówiła podczas dzisiejszego spotkania starosta Beata Pokora.

Kasa obsługiwana jest przez agenta wyłonionego w drodze przetargu nieograniczonego. W punkcie można zakupić każdy rodzaj biletów na pociągi wszystkich przewoźników krajowych. Od 1 kwietnia sprzedano już ponad 500 biletów.

Kasa czynna jest od poniedziałku do piątku w godz. 06:10 – 19:10, w soboty od 7:00 do 18:10, a w niedziele i święta od 8:00 do 19:10.