Informacje o Urzędzie Miasta Radomska w tekście łatwym do czytania i rozumienia – ETR

(fot. 1)
1. Urząd Miasta Radomska (w skrócie Urząd) znajduje się przy ulicy Tysiąclecia 5.

(fot. 2)
Do budynku Urzędu możesz wejść wejściem głównym po schodach lub pochylni.

(fot. 3)
Możesz skorzystać z wejścia bocznego.
Wejście boczne znajdziesz od strony Sądu Rejonowego.
Tam znajduje się winda.

(fot. 4)
Gdy przyjedziesz autem możesz skorzystać z parkingu przed budynkiem Urzędu.

(fot. 5)
Po prawej stronie od wejścia głównego znajdziesz tablicę informacyjną.
Z niej dowiesz się, gdzie znajdują się poszczególne wydziały, referaty, biura.

(fot. 6)
Po lewej stronie od wejścia głównego znajdziesz Biuro Obsługi Interesanta.
Pracownicy pomogą Ci załatwić sprawę lub skierują Cię do właściwego pokoju.

( fot. 7)
W Urzędzie możesz skorzystać z pętli indukcyjnej. Znajdziesz ją w Biurze Obsługi Interesanta.

(fot.8)
W Urzędzie:
- wymienisz dowód osobisty,
- zameldujesz lub wymeldujesz się,
- opłacisz podatki, opłaty za śmieci,
- zgłosisz prowadzenie własnej działalności,
- dostaniesz zgodę na wycięcie drzewa.
Urzędem kieruje Prezydent Miasta.
Prezydent nazywa się Jarosław Ferenc.

(fot. 9)
Prezydentowi pomagają w pracy zastępcy, sekretarz, skarbnik oraz pozostali pracownicy urzędu.
Kontakt do nas:
Urząd Miasta Radomska, ulica Tysiąclecia 5, 97-500 Radomsko.
Urząd otwarty jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.
We wtorki możesz nas odwiedzić w godzinach od 7:30 do 17:00.
Żeby załatwić sprawę wyślij do nas pismo lub odwiedź nas.
Możesz napisać do nas maila:
Możesz do nas zadzwonić pod numer (044) 685 45 500.
Możesz również wysłać faks pod numer (044) 685 45 13.
Możesz napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl.
ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP.
Toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością jest na parterze.
Do budynku możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

(fot. 10)
2. Urząd Stanu Cywilnego znajdziesz przy ulicy Narutowicza 1.

(fot. 11)
Do budynku możesz wejść wejściem głównym.
Możesz też skorzystać z windy dostępnej na zewnątrz budynku.
W tym celu użyj domofonu i zgłoś taką potrzebę.
Przyciśnij górny przycisk z napisem U S C.
Domofon znajdziesz na ścianie budynku.

(fot. 12)
Przed budynkiem znajduje się miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnością.

(fot. 13)
W Urzędzie Stanu Cywilnego:
- otrzymasz akt urodzenia, zgonu,
- otrzymasz odpis dokumentu,
- weźmiesz ślub cywilny,
- zgłosisz jubileusz pożycia małżeńskiego.
Kontakt do nas:
Urząd Stanu Cywilnego, ulica Narutowicza 1, 97-500 Radomsko
Urząd Stanu Cywilnego otwarty jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.
We wtorki możesz odwiedzić nas w godzinach od 7:30 do 17:00.
Żeby załatwić sprawę wyślij do nas pismo lub odwiedź nas.
Możesz napisać do nas maila:
Możesz do nas zadzwonić pod numer: (044) 685 45 52, (044) 685 45 51, (044) 685 45 53.
Możesz wysłać faks pod numer: (044) 685 45 50.
W Urzędzie Stanu Cywilnego możesz skorzystać z wideotłumacza języka migowego.
Stanowisko wideotłumacza znajdziesz w sali ślubów.

(fot. 14)
Wideotłumacz jest dla Ciebie dostępny codziennie od 8:00 do 15:30, a we wtorki od 8:00 do 17:00.
Toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością jest na piętrze budynku.
Do budynku możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

(fot. 15)
3. Wydział Bezpieczeństwa i Porządku znajdziesz przy ulicy Reymonta 51.

(fot. 16)
Do budynku możesz wejść po schodach.
Budynek nie jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Gdy chcesz załatwić sprawę użyj dzwonka na ścianie budynku.
Pracownik wyjdzie do Ciebie i pomoże załatwić sprawę.

(fot. 17)
W Wydziale Bezpieczeństwa i Porządku:
- zgłosisz zgromadzenie lub imprezę masową,
- zgłosisz awarię oświetlenia w mieście, uszkodzoną jezdnię lub chodnik,
- otrzymasz informację dotyczące działania Ochotniczych Straży Pożarnych w mieście,
- zgłosisz naruszenie porządku publicznego.
Tutaj znajdziesz monitoring miejski.
Monitoring miejski to system kamer na terenie miasta.
Pomaga w walce z przestępczością i wykroczeniami.
Monitoring obsługiwany jest przez całą dobę.
Kontakt do nas:
Wydział Bezpieczeństwa i Porządku, ulica Reymonta 51, 97-500 Radomsko
Wydział Bezpieczeństwa i Porządku otwarty jest od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30.
We wtorki możesz odwiedzić nas w godzinach od 7:30 do 17:00.
Żeby załatwić sprawę wyślij do nas pismo lub odwiedź nas.
Możesz napisać do nas maila:
Możesz do nas zadzwonić pod numer: (044) 682 86 21.
Numer telefonu czynny przez całą dobę: (044) 681 00 00.
Możesz wysłać faks pod numer: (044) 865 44 92.
Do budynku możesz wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.

(fot. 18)
Tekst opracowała: Anna Olczyk
Konsultacja dostępności tekstu: Anna Brzeźniak, Emilia Krupska