Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Od pomysłu do startupu

Właśnie wpadłeś na wspaniały pomysł i już oczami wyobraźni widzisz miliony na swoim koncie? Zanim rzucisz wszystko i weźmiesz kredyt na jego realizację, sprawdź czy Twój pomysł na biznes na pewno ma szansę wypalić…

Sprawdź, czy ktoś nie wpadł na to wcześniej

Zrób dobry research. Pomyśl, pod jakimi hasłami mogliby szukać twojego produktu/usługi konsumenci i sprawdź, czy nie istnieje już firma, która oferuje identyczne rozwiązania. Oczywiście, najprawdopodobniej jest już kilka marek, które mogą być podobne do Twojej. Na tym etapie przemyśl jak możesz się wyróżnić i jaką unikalną wartość zyskają Twoi klienci. Jeśli nic nie przychodzi Ci na myśl – odpuść. W późniejszych etapach rozwoju Twojego biznesu zostanie Ci jedynie konkurowanie ceną, a to najprostsza droga do… zamknięcia firmy.

To samo tyczy się kwestii brandingowych. Jeśli masz już pomysł na nazwę – upewnij się, że nie jest już używana przez inne przedsiębiorstwo. Przecież zależy Ci na tym, żeby wyróżnić się na rynku, prawda?

Zastanów się na czym będziesz zarabiać

Wiesz już, jaki będzie Twój model biznesowy? Za co będą skłonni zapłacić twoi klienci? I, czy to co im zaoferujesz, będzie tego warte? Najczęstszym błędem popełnianym przez młodych przedsiębiorców jest założenie, że ich aplikacja stanie się na tyle popularny, że będą zarabiać na… reklamach. Cóż – tak nie będzie. Jeśli opierasz swój biznes tylko na niepewnych reklamodawcach, to przemyśl wszystko raz jeszcze, od początku.

Przemyśl, jak będziesz rozwijać swój biznes

Dlaczego większość firm, nawet z dobrymi produktami, upada? Bo nie myślą przyszłościowo. Czy widzisz możliwości rozwoju dla swojego biznesu? Czy będziesz umiał dostosować go do zmieniających się trendów, czy może jest na tyle ponadczasowy, że nie będziesz musiał? Odpowiedz sobie szczerze na te pytania. Pamiętaj o tym, że od pomysłu do realizacji jest jeszcze długa droga i może się okazać, że Twój produkt będzie mieć premierę na rynku nie za miesiąc lecz za rok. Czy wtedy też będzie mieć potencjalne zainteresowanie?

Jeśli wszystkie powyższe zagwozdki rozwiązałeś pozytywnie, masz plan B i C oraz wiesz, jak Twój produkt będzie wyglądał w przyszłości – uff, jesteśmy w domu. Teraz czas zacząć myśleć – co dalej?