Można uzyskać nawet 95% kosztów kwalifikowanych dofinansowania do instalacji OZE na użytek prywatny w formie:
a) mikroinstalacji fotowoltaicznej
b) mikroinstalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii elektrycznej
c) pompy ciepła powietrze/woda
d) pompy ciepła gruntowa
e) kotła na biomasę – pellet o podwyższonym standardzie.
W pokoju nr 7 w UM Radomska, w godzinach pracy urzędu czekają odpowiednio przeszkoleni pracownicy, którzy pomogą w wypełnieniu formularza i wytłumaczą wszelkie niejasności.
Najcześciej pojawiające się błędy we wnioskach oraz pytania mieszkańców:
- pod adresem nieruchomości, na której ma zostać wykonywana inwestycja NIE MOŻE być prowadzona działalność gospodarcza. Wnioski są pod tym kątem weryfikowane, a w przypadku poświadczenia we wniosku nieprawdy wniosek jest automatycznie odrzucany;
- wniosek musi być podpisany przez osobę posiadającą prawo do dysponowania nieruchomością, samo złożenie wniosku można powierzyć komuś innemu;
- aby poświadczyć o prawie do dysponowania nieruchomością do formularza należy dołączyć kopię - aktu własności LUB księgi wieczystej LUB postanowienia sądu LUB innego dokumentu, np. wypisu z rejestru gruntów;
- wszystkie informacje konieczne do podania w formularzu są absolutnie niezbędne do wstępnej oceny możliwości założenia instalacji;
- w przypadku istniejącej instalacji fotowoltaicznej konieczna do przystąpienia do programu jest deklaracja chęci do przejścia na nowy system rozliczenia (net-billing);
- na ten moment dofinansowanie nie jest gwarantowane, miasto przygotowuje się do złożenia wniosku, a formularze od mieszkańców mają jednocześnie pomóc w oszacowaniu o jaką kwotę miasto powinno się ubiegać. O wynikach będziemy wiedzieć na przełomie 2023 i 2024 roku;
- nie ma jeszcze wyznaczonego terminu przeprowadzania instalacji. Wyznaczona jest jedynie górna granica - koniec czerwca 2026;
- w wypadku uzyskania dofinansowania miasto jest inwestorem - nie ma zatem możliwości wyboru wykonawcy inwestycji przez mieszkańców, ten obowiązek leżeć będzie po stronie miasta.
- na tym etapie nie można ocenić dokładnych kosztów własnych i wysokości dofinansowania - każdy przypadek będzie oceniany jednostkowo.
Prosimy o odbieranie telefonów! W przypadku błędów lub braków w formularzach dzwonimy, następnie w ciągu trzech dni należy zgłosić się do uzupełnienia formularza. Wyczekiwać należy jednego z dwóch stacjonarnych numerów: